Jaro vchází do dveří

8.4. 2019

Čemu se budeme věnovat? Co budeme dělat?

Učit se všímat si jarních krás - pučících větviček, rozkvétajících květů, příletu čápů a vlaštovek, pozorovat okolí školky, sledovat jeho proměny.

Poznávat jarní květiny, skutečné i na obrázcích. Vnímat jejich různorodé tvary, barvy.

Vyrábět čápy na komíně jako jeden ze symbolů jara: vystřihnuté části správně přiložit, přilepit.

Zpívat písničky a hrát hry s jarní tématikou: Na jaře, na jaře čáp jede v kočáře; Přišlo jaro se sluníčkem; Čáp do rybníka šláp; hra Na čápa a mušky; hra Čáp ztratil čepičku (poznávání barev).

Podporovat motoriku hrubou i jemnou, např. vytrhávat kousky papíru (práce palců s ukazováčky) a vlepovat je do šablony, do obrysu; mačkat kuličky z papíru; napodobovat chůzi čápa a jeho klapání zobákem; "jako" do zobáku nabírat papírové žabičky (soutěž dvou družstev).

Zabruslíme do části živočišné říše, mezi ptáky. Navštíví nás sokolníci s ukázkami skutečných dravců, některé si děti budou moci pohladit. Budeme vyhlédávat ptáky na obrázcích a hledat jejich společné znaky (peří, zobák, dva pařátky). Budeme ptáky porovnávat s ostatními živočichy, co s nimi mají shodného, čím se liší (např. pták - ryba, pták - člověk). Děti budou umět vyjmenovat některé ptáky, některé také poznají, pojmenují.

Přes téma ptáků se dostaneme k vajíčkům a od vajíček i k Velikonocům. Budeme si vyprávět o  tom, jak se kdo na Velikonoce připravuje, jaké jsou symboly Velikonoc, proč chodí kluci šlehat holky atd. Vyrobíme si kraslice, při čemž si opět potrénujeme zručnost a jemnou motoriku, zjistíme, jaký máme v rukách cit - nerozmáčkneme vyfouknutou skořápku? Zjistíme, co se pod vaječnou skořápkou nachází, jak to vypadá, že je vajíčko křehké...

Nu a mnoho dalšího... Těšte se! ;-)

PředchozíDalší