Aktuality ve třídě Měsíček:

Poznávaní našeho města Ostrava, kde bydlím, jaký má Ostrava znak, co ve městě najdu.celý článek

Seznámení s novými prostory školky a své třídy Měsíček, hraček, pomůcek a také naší zahrady. Uvítání nových dětí s kamarády.celý článek

Charakteristika třídy Měsíček

Třídní učitelky:

Mgr. Iva Chadzipanajotidisová - speciální pedagog logopedie, surdopedie, specifické poruchy učení

Bc. Alice Bauerová - speciální pedagog logopedie              

Sandra Johanidesová- asistent pedagoga

Ve třídě Měsíček jsou vzdělávány děti s vadami řeči všech věkových kategorií. Třída je naplňována do počtu 10 dětí a obě učitelky jsou přítomny vzdělávání po celé dopoledne, což umožňuje poskytnout dětem maximum individuální pedagogické i speciálně pedagogické péče. Současně je ve třídě od rána přítomna asistentka pedagoga. Od 12:15 do 13:00 hod. je čas určený pro rozvoj předčtenářské gramotnosti a skupinovou či individuální logopedickou péči. Každé dítě má určenu některou z běžných tříd školy, do které odchází po 13. hodině na odpolední část pobytu v MŠ, což mu umožňuje kontakt s ostatními vrstevníky školy, jejichž jazykový rozvoj odpovídá věkové normě. Asistentka doprovází děti se zvýšenou potřebou podpory i na běžnou třídu k odpolednímu pobytu.

Prostory třídy jsou velmi útulné, i když poměrně malé. Pozitivním důsledkem nevelkých prostor je však rodinná atmosféra třídy, síla a hloubka vytvářených vzájemných vztahů a možnost individuálního vnímání každého z dětí učitelkami.

Denně je dětem poskytována individuální logopedická podpora.
Třída je systematicky vybavována pomůckami a hračkami vysoké didaktické hodnoty, což umožňuje nenásilným způsobem rozvíjet všechny psychické funkce dětí dle jejich individuálních možností a potřeb.

Logopedická intervence je zaměřena na rozvoj všech jazykových rovin, psychických funkcí dětí a gramotností:                                                                     

  • porozumění řeči,
  • správné výslovnosti hlásek a slov,
  • rozvoj pasivní i aktivní slovní zásoby,
  • gramatická správnost,
  • správná větná skladba,
  • stimulace mluvního apetitu a mluvní pohotovosti,
  • odstraňování komunikačních zábran, 
  • korekce neverbálních složek řeči,
  • zvládání standardních i nestandardních komunikačních situací,
  • porozumění slovnímu humoru, příslovím,
  • rozvoj hrubé a jemné motoriky, grafomotoriky, mimiky a oromotoriky,
  • rozvoj zrakové percepce,
  • rozvoj sluchové percepce, fonematického sluchu,
  • rozvoj předmatematické a matematické gramotnosti ,
  • rozvoj předčtenářské a čtenářské gramotnosti.

Logopedická péče je realizována formou:

  • společných logopedických chvilek,
  • individuální logopedické intervence,
  • využitím všech vhodných příležitostí v průběhu celého dne.