Charakteristika třídy Měsíček
Třídní učitelky:
Mgr. Iva Chadzipanajotidisová - speciální pedagog logopedie, surdopedie, specifické poruchy učení
Bc. Alice Bauerová - speciální pedagog logopedie
Sandra Johanidesová- asistent pedagoga
Ve třídě Měsíček jsou vzdělávány děti s vadami řeči všech věkových kategorií. Třída je naplňována do počtu 10 dětí a obě učitelky jsou přítomny vzdělávání po celé dopoledne, což umožňuje poskytnout dětem maximum individuální pedagogické i speciálně pedagogické péče. Současně je ve třídě od rána přítomna asistentka pedagoga. Od 12:15 do 13:00 hod. je čas určený pro rozvoj předčtenářské gramotnosti a skupinovou či individuální logopedickou péči. Každé dítě má určenu některou z běžných tříd školy, do které odchází po 13. hodině na odpolední část pobytu v MŠ, což mu umožňuje kontakt s ostatními vrstevníky školy, jejichž jazykový rozvoj odpovídá věkové normě. Asistentka doprovází děti se zvýšenou potřebou podpory i na běžnou třídu k odpolednímu pobytu.
Prostory třídy jsou velmi útulné, i když poměrně malé. Pozitivním důsledkem nevelkých prostor je však rodinná atmosféra třídy, síla a hloubka vytvářených vzájemných vztahů a možnost individuálního vnímání každého z dětí učitelkami.
Denně je dětem poskytována individuální logopedická podpora.
Třída je systematicky vybavována pomůckami a hračkami vysoké didaktické hodnoty, což umožňuje nenásilným způsobem rozvíjet všechny psychické funkce dětí dle jejich individuálních možností a potřeb.
Logopedická intervence je zaměřena na rozvoj všech jazykových rovin, psychických funkcí dětí a gramotností:
- porozumění řeči,
- správné výslovnosti hlásek a slov,
- rozvoj pasivní i aktivní slovní zásoby,
- gramatická správnost,
- správná větná skladba,
- stimulace mluvního apetitu a mluvní pohotovosti,
- odstraňování komunikačních zábran,
- korekce neverbálních složek řeči,
- zvládání standardních i nestandardních komunikačních situací,
- porozumění slovnímu humoru, příslovím,
- rozvoj hrubé a jemné motoriky, grafomotoriky, mimiky a oromotoriky,
- rozvoj zrakové percepce,
- rozvoj sluchové percepce, fonematického sluchu,
- rozvoj předmatematické a matematické gramotnosti ,
- rozvoj předčtenářské a čtenářské gramotnosti.
Logopedická péče je realizována formou:
- společných logopedických chvilek,
- individuální logopedické intervence,
- využitím všech vhodných příležitostí v průběhu celého dne.